Garanti, Service & Reservdelar* gällande maskiner på denna sida

*Reservdelar till dom märken vi säljer tillhandahålls av MD Solution, se längst ner på sidan.

 

Garanti
Vi erbjuder 12 månaders garanti genom MD Solution på maskiner (OBS! Gäller ej förslitningsdelar, så som knivsatser, kannor lister mm). För maskiner som är trasig pga av fel som uppstått av ovarsamhet (tappat, slag, fukt m.m) gäller inte garantin, i dessa fall betalar kunden själv för reparationerna. Servicestället har vid sådana tillfällen rätt att hålla kvar maskinen tills full betalning är erlagt. Om det visar sig att maskinen gått sönder enligt fabrikens garantiåtagande kommer fabriken betala för reservdelar samt utfört montage av dessa. För att garantin ska gälla så måste vi kunna kontrollera registreringsskylten. Det är kundens skyldighet att se till att skylten är avläsningsbar. Skulle registreringsskylten av någon anledning gå sönder eller bli oläslig under garantitiden så måste detta meddelas till inköpsstället omedelbart. Garantin gäller inte förslitningsdelar. 

 

För att ge våra kunder högsta möjliga service, följer vi dom branschrekommendationer som gäller för garantiärenden på ej fast monterade köksmaskiner.

Eftersom inga av våra maskiner är fast installerade, så innebär det att kunden ska ombesörja att maskinen kommer in för service/garantiservice, till en av oss rekommenderade serviceverkstäder. 
Vi har valt att specialutbilda MD-Solution på dessa maskiner, så därför ska all garantiservice gå via dem. Åberopar köparen att garanti gäller så måste det anmälas till MD-Solution via mail info@mdsolution.se, annars behandlas det som ett vanligt serviceärende. Skriv serienummer och bifoga även fakturan på maskinen i mailet till MD-solution. Skicka sedan maskinen enligt nedan instruktioner.

Billigast i Stockholmsregionen brukar vara att använda BEST bud. Dom tar bara 99kr inom storStockholm från A till B. I övriga Sverige brukar DHL vara mest prisvärt att använda (ca 199kr). I de fall man använder företags frakt så hämtar fraktbolaget oftast maskinen hos kunden och lämnar den på service stället. Vissa grossister och återförsäljare erbjuder sina kunder att ombesörja tredjepartbud till och från serviceverkstäder genom deras ordinarie logistikkedja. Ring och kolla vad som gäller med just din leverantör. 

Ställ maskinen i en skyddande låda (DHL har en kartong som heter XXL som de flesta maskiner passar i).


Tänk på spara fraktkvitton m.m ifall transportören skulle slarva bort leveransen.

Skriv även en lapp med avsändare, adress, kontaktperson & Mobilnummer samt en hänvisning till det mail ni har skickat. Skriv även vad det är för fel på maskinen (och om det avser garantiärende), som ni fäster på maskinen.

Maskiner skickas till:
MD-Solution AB  

Adress

c/o Mail boxes etc. 
Torsgatan 2
11123 Stockholm
Sverige


Följ upp med ett mail till: info@mdsolution.se

Reservdelar 

  • Reservdelar tillhandahålls av MD Solution och dom kan skicka dessa över hela Norden.

  • Reservdelar beställs på order@mdsolution.se

  • Frågor om priser, prislistor m.m tillhandahålls av MD Solution via  info@mdsolution.se