Leverans och frakt

Alla varor skickas med DHL 1-2 arbetsdagar idom fall vi har dom på lager. Vissa specialprodukter skickas från fabriken och kan då ta upp till 3 veckor. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på vår e-postadress. Om en leveransförsening uppstår meddelas kunden via e-post eller telefonsamtal. Vid försenad leverans har du alltid rätt att häva ditt köp. Hävning av köp skall ske skriftligen via e-post. Vi betalar tillbaka erlagt köpbelopp senast 7 dagar efter att skriftlig hävning har inkommit.

Garantier

Vi erbjuder 12 månaders garanti för våra maskiner (OBS! Gäller ej förslitningsdelar, så som knivsatser, kannor mm). För maskiner som är trasig pga av fel som uppstått av ovarsamhet (tappat, slag, fukt m.m) gäller inte garantin, i dessa fall betalar kunden för reparationerna. Vi har vid sådana tillfällen rätt att hålla kvar maskinen tills full betalning är erlagt. För att garantin ska gälla så måste vi kontrollera registreringsskylten och kunna läsa serienumret. Det är kundens skyldighet att se till att reg. skylten är avläsningsbar. Skulle registreringsskylten av någon anledning gå sönder eller bli oläslig under garantitiden så måste detta meddelas till inköpsstället omedelbart. För att vi ska kunna matcha produkten med rätt serienummer krävs det att vi får in kvitto/faktura. Garantin gäller inte förslitningsdelar.

För att ge våra kunder & återförsäljare högsta möjliga service, följer vi dom branschrekommendationer som gäller för garantiärenden på ej fast monterade restaurangmaskiner (där Orved, HotmixPRO & Grant ingår). Eftersom inga av dessa maskiner är fast installerade, så innebär det att kunden ska ombesörja att maskinen kommer in för service/garantiservice, till en av oss rekommenderade serviceverkstäder. Vi har valt att specialutbilda MD-Solution på dessa maskiner, så därför ska all garantiservice gå via dem. Åberopar köparen att garanti gäller så måste det anmälas till MD-Solution, annars behandlas det som ett vanligt serviceärende. Billigast i Stockholmsregionen brukar vara att använda BEST bud. Dom tar bara 99kr inom storStockholm från A till B. I övriga Sverige brukar DHL vara mest prisvärt att använda (ca 199kr). De kommer och hämtar maskinen hos kunden/restaurangen och lämnar den på MD-Solution. Vissa grossister erbjuder sina kunder att ombesörja tredjepartbud till och från serviceverkstäder genom deras ordinarie logistikkedja. Ring och kolla vad som gäller med just din leverantör. Ställ maskinen i en skyddande låda (DHL har en kartong som heter XXL som de flesta maskiner passar i). Tänk på spara fraktkvitton m.m ifall transportören skulle slarva bort leveransen. Skriv även en lapp med avsändare, adress, kontaktperson & Mobilnummer samt vad det är för fel på maskinen (och om det avser garantiärende), som ni fäster på maskinen. Maskiner skickas till:

MD-Solution AB (HotmixPRO/Grant/Orved)

Telefon: 08 533 327 63

Adress:

c/o Mail boxes etc.

Torsgatan 2

11123 Stockholm Sverige